Selasa, 8 Mac 2011

on diet!

aku bkn la kategori gemox sgt..tp aku n kategori sedap2 mkn la huuhuh...tp mslah utama aku ialah bla nk cr sluaramt la ssh....sbb montot aku msti sangkut..so x leh la nk bli sluar mhal2..sbb dh byak sluar aku yg lama2 x leh pkai! tension ja membazir btoi!...sbb tu la dh berazam kt uitm s.alam n aku x nak bwak moto sbb leh ar jln kaki skit g klas tuh tp x tau la kalo pas n tba2 bpa aku pos moto lak...aku trima jer...tp yg penting aku kna kawal pmakanan aku n

awat???

aku x pnh pntang mkn! yg aku tau pntang nmpk mknan msti sapu bersih.....kalo ikutkan dlu aku time skol solid je,cam model (prasan mampuih!!)  sbb kt umah aku 100% aku mkn pa yg mak aku bg.....huuhuh tp bla dh dpt msuk u n...duit kt tgn aku,hahahah(tanduk dh tmbuh) pa saja aku nk makn suma aku bli x dak kawal2 lgs...bak kata org tua2 kalo rasa nk makan mkn ja la...jgn dh tua bru ngidam mcm2...(org tua mna la yg bg petua gituh)

akhirnya jd la aku yg tembun.mhoncit,gelebeh...n ghemox!!.....x mo x mo xmo....

aku pon mgambil kputusan yg nekad utk kurgkn mkn bukn utk kurus just nk sehat(btul ke)....kalo kurus pon ok gak sbb petua nk diet ialah jgn tlalu mgharap nk kurus tkut x dpt,frust plak!

tp aku ada bberapa kengkanagn yg hebat plak iaitu;-

1.kwn2 x suport!!!!!!(tension)msti diorg wat muka pelik bla aku x join mkn huhhu tp x leh slahkn diorg gak sbb aku dh brapa kl dok nekad nk diet tp x pnh mjadi pon huuhuh sbb nafsu mkn aku kuat!

2 byk kedai mkn kt cni...tmbh plak kt kolej aku bru bka daining bru..mkn dia ffuuhhh!! mmg mavles! terbaik!
adoi dugaan....

3.aku  mmg jenis slera tinngi....camna nk mkn hnya roti je tiap2 mlm n tgok membe mkn nasi goreng pataya,chiken chop,spegeti,mcD............adoi adoi adoi!! arrrhhh!!

4 idop yg hnya ngadap keja yg meninbun hingga lewat mlm telah menjerumus aku ke kencah mkn!!

so nnt just tunggu la hasilnya adakh kekal aku pny diet n...tp dh dkt 2 minggu la aku x mkn mlm..just mkn roti...wweerrrkkkk.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan